Jak bojovat s jarní únavou? Chutnými smoothies!

Po dlouhé zimě potřebuje naše tělo vzpruhu, která náš vyčerpaný a unavený organismus nakopne. Nejlépe mu prospějeme zvýšeným přísunem vitamínů. Dostat do sebe optimální množství v podobě pěti porcí ovoce a zeleniny denně se však může zdát doslova jako nadlidský úkol. Ve formě oblíbených smoothie to ale bude hračka.

 

Nápoj pro každého

Husté mixované nápoje, jejichž základ tvoří ovoce a zelenina, se v posledních letech těší velké oblibě, a to nejen mezi vyznavači zdravého životního stylu. Zamilovali si je všichni ti, kteří preferují rychlou a jednoduchou přípravu, potřebují doplnit ztracenou energii nebo si zkrátka chtějí jen tak pochutnat. Sladší varianty můžete servírovat i dětem, do kterých se ovoce a obzvlášť potom zelenina dostávají jen velmi obtížně. Smoothie umožňují vytvářet nepřeberné množství kombinací, lze je neustále obměňovat, takže se jich rozhodně „nepřejíte“. Fantazii a kreativitě se meze nekladou, potřebujete-li ale načerpat počáteční inspiraci, zkuste třeba některý ze zmíněných receptů.

 

Mladší o pár let

Jako elixír zdraví, krásy a mládí by se dalo označit následující smoothie. Ingredience, které jsou v něm obsažené, totiž fungují jako „anti-age“ spojenci. Na přípravu si nachystejte hrst baby špenátu, jeden banán a 300 ml mléka. Podle chuti můžete přidat také kiwi nebo pomeranč. Ovoce rozmixujte, přidejte omyté listy špenátu a studené mléko – to mimochodem můžete nahradit i sójovým či rostlinným nápojem, případně vodou. Vše rozmixujte dohladka a podávejte.

 

Sklenice plná živin

Doslova za královnu bylin by se dala označit kopřiva, která čistí organismus – krev, játra, močové cesty, ledviny, podpůrně působí také na lymfatický systém a ledviny. Je přímo nabitá živinami. Nachází se v ní proteiny, vápník, železo, draslík, vitamíny C a B a mnoho dalšího. Proto by ani ona neměla ve smoothie chybět, pro jarní očistu je totiž naprosto ideální. K ní přidejte jablko, hrušku, trochu citronové šťávy a vody. Kombinací se ale nabízí nespočet – vyzkoušejte ji třeba ve spojení s banánem, jahodami, avokádem nebo lístky pampelišky. Tak se nebojte experimentovat.

 

Jednoduchá příprava

K přípravě smoothie stačí opravdu málo. Kromě čerstvých plodů můžete přidat i další ingredience, jako jsou oříšky, semínka nebo bylinky. Bez čeho se ovšem zcela jistě neobejdete, to je kvalitní mixér. Čím větší výkon, tím lépe. Skvělou volbou bude vysokootáčkový kuchyňský mixér RM-1550 od společnosti Orava, který se pyšní výkonným 1500 W motorem. Všechny suroviny zpracuje tak, že v nich zůstane maximum výživných látek, vitamínů a minerálů. Nerezový 6-čepelový nůž si poradí i s polotvrdými, mraženými potravinami, drcením ledu i sekáním ořechů, koření a podobně. Mixovací nádoba disponuje objemem 2 litry. Jednotlivé díly jsou demontovatelné, takže se snadno udržují a mýt je můžete i v myčce na nádobí. Nic vám tak nebrání připravovat si oblíbená smoothie kdykoli na ně dostanete chuť!