Proč byste měli jíst mango?
2 min. čtení

Proč byste měli jíst mango?

Mango v sobě obsahuje řadu vitamínů a minerálů, které vám nejen pomohou podpořit vaši imunitu, ale například také ulehčit od potíží s trávením.

Co obsahuje mango?

Mango obsahuje řadu zdraví prospěšných látek, zejména vitamín C, který posiluje imunitu a také pomáhá tělu vytvářet kolagen (mayoclinic.org).

Kromě toho obsahuje řadu antioxidantů jako například mangiferin nebo betakaroten, které ochraňují vaše buňky před volnými radikály. Poškození buněk může vést ke vzniku chronických onemocnění, proto je důležité pravidelně konzumovat jídlo s vysokým obsahem antioxidantů.

Podle healthline.com vám mango také může pomoci od problémů s trávením. Obsahuje totiž nejen vlákninu, ale také trávicí enzym amylázu, která pomáhá štěpit škroby.

Mimo jiné obsahuje hořčík a draslík, které napomáhají udržovat krevní tlak v normě.

V mangu také najdeme vitamín A, který je zejména důležitý pro správné fungování imunitního systému, ale podporuje například také zdraví očí (everydayhealth.com). Obsahuje také vitamín K, který pomáhá předejít chudokrevnosti a posiluje kosti (webmd.com).

Kdy je mango zralé?

Pokud v supermarketu vybíráte mango pro chutnou odpolední svačinku nebo jako ingredienci do receptu, není na škodu naučit se rozpoznat, kdy je perfektně zralé. Nikdo přeci jenom nechce žvýkat tvrdé a kyselé mango.

Při výběru manga se nezaměřujte na zbarvení slupky, není to spolehlivý způsob, jak určit míru zralosti. Podle mango.org nejlépe rozpoznáte zralé mango podle toho, jak měkké se vám zdá při jemném zmáčknutí. Nezralé mango bude tvrdé.

Mango v sobě obsahuje mnoho živin, které mají protizánětlivé účinky, podporují imunitu nebo zlepšují trávení. Navíc ho můžete zakomponovat do řady chutných receptů – mango-avokádová salsa, mangové čatní, kari apod. Mango by tedy rozhodně mělo být součástí vašeho jídelníčku.