Jak být fit a plný energie

0

Zvládnout přechod mezi zimou a jarem není pro mnohé z nás vůbec příjemné. Nejčastěji se dostavuje pocit velké únavy, vyčerpání, psychická nepohoda a neschopnost se dostat do optimálního tempa. Naštěstí existuje dostupné řešení, jak být fit a nad jarní únavou zvítězit.

Celkové fyzické vyčerpání a míra nepohody se odvíjí od odolnosti imunitního systému. V tomto článku se proto zaměříme na osvědčené postupy a rady, které vám potřebnou energii navrátí.

 

Jak být fit snadno a rychle

Námi pečlivě vybrané rady nejsou těžko zvladatelné, ale i tak máme s jejich dodržováním v průběhu celého roku velké potíže. Stačí se odnaučit špatným návykům a vnést do svého životního stylu menší změny.

 

Kvalita spánku je rozhodující

Spánek je bezesporu nejdůležitější součást života. Věnujte mu proto patřičnou pozornost a rozhodně nehledejte na úkor jeho kvality žádná kompromisní řešení. Dodržování veškerých pravidel i sebevětší změna životních návyků vám pak nebude k ničemu. Stačí dodržovat jednoduchá pravidla a nechodit spát později než po 23 hodině.

Spánek je bezesporu nejdůležitější součást života. Zdroj: vyspise.cz

V opačném případě se vám sníží produkce melatoninu, kterému se říká hormon mládí a zároveň si výrazně zkrátíte fázi hlubokého spánku. Produkce melatoninu a délka hlubokého snění se neobejde bez tmy. Největším problémem se tak stává usínání u televize nebo rozsvícená lampička. Dokonce i blikající mobil dokáže kvalitu spánku znatelně ovlivňovat.

 

Samotnou kávu k snídani rozhodně ne

Vstávání bez horké kávy nebo cigarety si mnozí nedokážou vůbec představit. Zbavte se tohoto zlozvyku a poskytněte svému tělu to, co skutečně potřebuje.

Nejlépe pokud si připravíte čerstvě vylisovanou šťávu z ovoce nebo si do čisté vody vymačkáte šťávu z citronu. Je důležité doplnit tekutiny a nenechávat své tělo dehydrované. Ovocné šťávy poskytují nejen vodu, ale i minerální látky a celou řadu důležitých vitamínů.

 

Pohybujte se, cvičte, sportujte

Pokuste se pro tentokrát nezůstat jen u vyřčeného předsevzetí a začněte se více pohybovat. Intenzitu tělesné zátěže je třeba volit s individuálním přihlédnutím k vlastním možnostem.

Kdo se nepohybuje téměř vůbec a trpí obezitou by měl do svého harmonogramu zařadit pravidelné procházky a po celý den se snažit o každý krok. Tělesně zdatnějším jedincům doporučujeme cvičení v kolektivu nebo zimní sport. Vyzkoušejte třeba lyžování a naučte se novým dovednostem.

 

Alkohol a cigarety jsou tabu

Chcete opravdu vědět, jak se cítit dobře nebo vás naopak zajímá, proč se dobře necítíte, když výše uvedené rady částečně dodržujete? Pokud patříte k pravidelným konzumentům alkoholu a navíc holdujete tabákovým výrobkům, kýžené výsledky se zkrátka nedostaví. Do této oblasti samozřejmě patří i užívání drog a jiných návykových nebo omamných látek.

 

Láska je pohon

Absence tohoto pohonu, problémy v rodině, hádky s partnerem, či snížená pozornost ke drahé polovičce se negativně podepisuje na psychice každého z nás. Pokuste se najít více času na společné zážitky, začněte si psát, okořeňte svůj vztah a nepřestávejte na něm pracovat a rozvíjet ho.

 

Změna stravování

Bez změny jídelníčku se v boji s únavou neobejdete. Zde je třeba radikálně snížit příjem mastných a kalorických jídel. Rozhodně omezte konzumaci sladkostí a nejezte těsně před spaním. Snažte se zvyšovat příjem syrové zeleniny, ovoce a lehkých netučných jídel.

Pozornost zaměřte na omega-3 mastné kyseliny a především pak na vlákninu, která čistí celý střevní trakt. Zázvor, česnek, cibule, kopr, oregano, římský kmín, koriandr nebo skořice naopak zajistí lepší stravitelnost pokrmů.

Snažte se zvyšovat příjem syrové zeleniny.

Změna stravování se nemusí stát nudnou šedí, hledejte fit recepty, jako například skvělý návod na přípravu banánového smoothie se špenátem. Do mixéru vložte 1 banán, pomeranč, hrst čerstvých špenátových listů, lžíci chia semínek a zalijte 150 ml vody.

 

Doplněk stravy plný energie

Jak být fit a udržet si energii po celý den už víte. Pro maximální jistotu je však vhodné užívat doplněk stravy prémiových kvalit, který vám zajistí přísun všech potřebných látek v optimálním poměru.

Co udělat pro více energie?

 

Rady na závěr

Jak být plný energie?

  1. Pohybujte se
  2. Spěte alespoň 7 hodin
  3. Nejezte před spaním

Jak zůstat unavený?

  • Konzumujte alkoholické nápoje
  • Usínejte v osvětlené místnosti
  • Rozhodně nesnídejte