Myslete na nohy a péči o ně

Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik kroků denně nachodíte? Nebo si poctivě každý krok měříte a plníte své denní limity? Chůze je zdravá, zlepšuje držení těla i odolnost organismu, jsou k ní však potřeba nohy. A o ty velmi často zapomínáme pečovat.

Většinou si nohou začneme všímat až ve chvíli, kdy nás bolí nebo se ozve jiný problém. Nejčastěji jsou to otoky, únava, rozpraskaná kůže nebo pocit těžkých nohou. Bez dobré péče se mohou časem přidat i zdravotní problémy, přetížené šlachy, bolesti při došlapu nebo pohybu obecně. Pohodu našich nohou nezlepšují ani vysoké podpatky, dlouhé stání, špatné držení těla nebo nedostatek odpočinku. Jako první pomoc bychom měli mít po ruce chladivý gel na nohy, který okamžitě poskytne úlevu unaveným nohám a díky výtažkům z kaštanu zlepší krevní oběh.

Péči svým nohám bychom ale měli věnovat průběžně, ne když už o sobě dají vědět. Pravidelně chodit na pedikúru, dbát na správnou obuv a používat vyživující krém na nohy. Ten změkčí kůži chodidel a pomohou ji zklidnit, dodají hydrataci, ochrání proti ztvrdnutí kůže a bolestivému popraskání. Pravidelná péče o nohy je také dobru prevencí proti plísním, nadměrnému pocení nebo nepříjemnému zápachu nohou.

Jednou za čas si také dopřejte koupel s vonnými oleji nebo koupelovou solí, která pokožku chodidel a nohou zjemní a nohy celkově desinfikuje. Po koupeli je pak opět čas na krém nebo výživný zábal, aby byla pokožka nohou regenerovaná a připravená na další tisíce kroků a celodenní zátěž. I když je chůze zdravá, raději si ji užívejte v přírodě a ne pobíháním po obchodech. Přípravky na péči o nohy můžete v pohodlí domova pořídit na www.ziaja.cz a ušetřený čas i kroky pak využít třeba právě pro procházku po lese nebo parku. Když své nohy budete pečovat, odvděčí se vám pohodlím při každém kroku.