Vibrační plošina jako skvělý pomocník k vysněné postavě
3 min. čtení

Vibrační plošina jako skvělý pomocník k vysněné postavě

Neboli Vibroshaper již není u nás žádnou novinkou. V dobách největšího boomu vznikala fitness studia zaměřená přímo na tuto metodu cvičení, ale postupem času na ni můžeme narazit i v klasických posilovnách či dokonce si ji pořídit domů.

A co to vlastně je?

Jak již název napovídá, jedná se v podstatě o desku s madly či bez, která vibruje. Tak díky jednoduchému principu, kdy jsou svaly nuceny díky vibracím se reflexně stahovat, zvýšíte efektivitu prováděných cviků, protože dochází k většímu zapojení svalových vláken. Cvičení je nejen náročnější, ale je i možné provádět je kratší dobu, což v dnešní uspěchané době každý jistě uvítá. Stačí na ní cvičit třikrát týdně dvacet až třicet minut.

Dalším benefitem krom zpevnění svalů a tím spalováním nadbytečných tuků, je beze sporu podpora lymfatického systému, který je úzce spjat s odstraňováním celulitidy. Je tedy ideální touto metodou doplnit lymfodrenáže, pokud vás zmíněný problém trápí. Nemluvě o menším zatížení organismu případnými nárazy třeba skákáním či během.

K dalším výhodám patří:

  • Koordinaci těla
  • Flexibilitu
  • Činnost střev
  • Dokonce i tonus svalů dna pánevního a tím pomáhá při stresové inkontinenci

Profi vibrační plošiny pořídíte od desítky tisíc výše, ale domácí vibrační plošinu seženete cenově už i kolem čtyř tisíc.

Každá má potom nepřeberné množství různých funkcí:

  • cvičební programy
  • nastavení intenzity
  • několik úrovní vibrací

Zaujímáte na ní speciální pozice, ve které vydržíte určitý čas. Na internetu seženete velké množství sestav a doporučení. Můžete si na ní zacvičit i klasickými fitness doplňky, jako jsou třeba činky či kettlebelly, nebo vsadit jen na přirozenou gravitaci.

Byť má velké výhody, samozřejmě tu jsou i kontraindikace:

  • těhotenství
  • akutní zánětlivá onemocnění, nádory
  • kardiostimulátor, umělé klouby
  • epilepsie a další

Stejně jako u jakéhokoliv pohybu nesmíte zapomenout na strečink, zpevnění středu těla u prováděných cviků a dostatek tekutin.

No, a máte tak výborný tip pro Ježíška, důvod, proč si během svátků nevyčítat pár kousků cukroví a zároveň i pojistku, že novoroční předsevzetí neupadnou pár dní po jejich vyřčení v zapomnění.